Beata Matusiak (ur. 1965 r.) Studia w łódzkiej ASP w latach 1985 – 1990. Beata Matusiak maluje abstrakcje, ptaki, ryby, portrety. Rozwija i kontynuuje podjęte na studiach poszukiwania, ograniczając się do rozstrzygnięć między czernią i bielą. Nie ulega urokowi nieustannie powielanych motywów. Jej obrazy mówią o niej. Szczerze do bólu, bez kokieterii, technicznych popisów i smaczków palety. Mówią o trudzie zmagania się z codziennością ujawniają siłę wytrwania. Jej wizja Kazimierza zrodziła się ze strukturalnych wartości malarstwa. Z surowej gamy barwnej, w której biel i czerń, dalej pełnią swą ekspresyjną i konstytuującą rolę. Płaszczyzna obrazu pulsując niuansami odcieni, błyskami światła i dynamiką czarnych linii, stanowi nadrzędną wartość, spod której wyłaniają się domy, ulice, a przestrzeń sugerowana jest wyrafinowaną grą koloru. Artystka odrzucając powierzchowną malowniczość, rezygnując z przyjętych rozwiązań, odnajduje dla wyeksploatowanych wartości nową siłę wyrazu....
+ czytaj pełny opis
Beata Matusiak (ur. 1965 r.)
Studia w łódzkiej ASP w latach 1985 – 1990.
Beata Matusiak maluje abstrakcje, ptaki, ryby, portrety. Rozwija i kontynuuje podjęte na studiach poszukiwania, ograniczając się do rozstrzygnięć między czernią i bielą. Nie ulega urokowi nieustannie powielanych motywów.
Jej obrazy mówią o niej. Szczerze do bólu, bez kokieterii, technicznych popisów i smaczków palety. Mówią o trudzie zmagania się z codziennością ujawniają siłę wytrwania.
Jej wizja Kazimierza zrodziła się ze strukturalnych wartości malarstwa. Z surowej gamy barwnej, w której biel i czerń, dalej pełnią swą ekspresyjną i konstytuującą rolę.
Płaszczyzna obrazu pulsując niuansami odcieni, błyskami światła i dynamiką czarnych linii, stanowi nadrzędną wartość, spod której wyłaniają się domy, ulice, a przestrzeń sugerowana jest wyrafinowaną grą koloru.
Artystka odrzucając powierzchowną malowniczość, rezygnując z przyjętych rozwiązań, odnajduje dla wyeksploatowanych wartości nową siłę wyrazu. Odkrywa przed nami „nowy" Kazimierz, dojrzewał on w Niej i jej malarstwie przez dziesięć lat.
prof. Ryszard Hunger
- zwiń